Cum puteți să îmbunătățiți mediul de lucru pentru a spori performanța?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Nu există deținător al unei afaceri care să nu își dorească să își extindă afacerea, să o facă cât mai cunoscută și cât mai de succes. La rândul lor, angajații – adică elementul central al oricărei afaceri – își doresc stabilitate, siguranță financiară și sentimentul plăcut de împlinire, de contribuire la împlinirea unui obiectiv măreț. Iată că mediul de lucru, mai exact cât de eficient și modern este, poate îndeplini atât dorințele proprietarilor de afaceri, cât și cerințele angajaților.

Totuși, o atmosferă de lucru impecabilă nu are loc cu una cu două, ci necesită puțină gândire, investiții inteligente și efort. Iată cum puteți renova mediul de lucru, sporind apoi productivitatea și culegând, într-un final, succesele bine meritate:

Energia solară. Iluminarea naturală este energizantă și estetică și reduce cheltuielile cu iluminatul electric. Dacă spațiul de lucru este întunecat, dar aveți oportunitatea de a aduce mai multă lumină naturală înăuntru, nu ezistați să faceți modificările necesare. Iluminatul natural influențează pozitiv sistemul nostru neuronal. Studiile de neurologie sugerează că persoanele care beneficiază de o atmosferă de muncă luminată în mod natural primesc cu 173% mai multă lumină solară în timpul orelor de serviciu și astfel sunt capabile să fie mai productive, dar și să doarmă cu 46 de minute în plus în fiecare noapte.

Gestionați confortul și eficiența zonei de lucru. Fiecare zi de muncă trebuie să înceapă într-un loc de muncă curat, organizat, în care toate echipamentele sunt puse la punct. Eliminați aglomerația, resturile și mențineți echipamentele funcționale. Nu ezitați să investiți în utilaje profesionale care au rolul de a spori productivitatea angajaților, de a le ușura ziua de muncă și de a le oferi mai mult timp pentru a fi atenți la detalii. În funcție de sectorul de activitate în care vă desfășurați afacerea, puteți obține avantaje competitive prin intermediul celor mai moderne utilaje profesionale HoReCa, imprimante 3D sau echipamente de comunicare.

O cameră de retragere. În funcție de tipul afacerii, este posibil ca amenajările deschise să fie o obligație, însă o cameră liniștită, unde angajații se pot retrage pentru 10 minute atunci când simt nevoia va deveni o necesitate. O astfel de cameră de retragere poate fi locul unde un angajat se poate concentra atunci când are de-a face cu sarcini complexe, însă factorii de stres din mediul de lucru deschis îi stau în calea potențialului său.

Mai multe zile libere. Studiile arată că persoanelor cărora li se acordă cât mai multe zile de concediu se dovedesc a fi mai responsabile, mai implicate și mai dispuse să investească mai multe eforturi în situațiile urgente în comparație cu angajații care au zile de concediu bine delimitate. Acest lucru creează, de asemenea o imagine amiabilă afacerii pe care o dețineți și îmbunătățește productivitatea, deoarece singurul lucru care contează este ca un angajat să muncească eficient și inteligent, nu mult și haotic.

Investiți în formarea și educarea personalului. Există mai multe companii proeminente care oferă personalului existent un ajutor financiar pentru educația lor. Astfel, angajații se simt mai stimulați, ceea ce din nou avantajează afacerea prin prezentarea unei echipe de angajați educați și cu un set de valori admirabile.

Într-un final, studiile arată că ședințele și întâlnirile frecvente nu sunt nici pe departe productive. În cadrul mai multor studii, angajații au afirmat că ședințele sunt un obstacol în calea productivității lor. Prin urmare, ședințele ar trebui să fie planificate doar pe baza unei agende bine organizate. În cazul în care trebuie puse la punct doar câteva detalii, cel mai indicat este să discutați rapid doar cu persoanele responsabile de acele sarcini, fără a distrage întreaga echipă de la activitățile sale.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *