Cum poți să îți amenajezi o zonă de birou acasă?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Din ce în ce mai multe persoane optează să lucreze de acasă sau chiar renunță la locul lor de muncă pentru a demara o idee proprie de afacere. De aici apare și întrebarea „Cum îmi pot amenaja un birou acasă?”. Se pune accent pe confort, pe stimularea creativității, pe funcționalitate și, desigur, pe productivitate. Chiar și un mic spațiu dintr-un apartament, amenajat corect, poate deveni un birou functional și dotat cu toate echipamentele necesare.

Totuși, înainte de a vă achiziționa un birou, un scaun confortabil și tot felul de articole de papetărie, va fi necesară puțină planificare pentru a vă asigura că veți avea un spațiu de lucru unde veți putea fi productiv. Întâi de toate, alegeți ce zonă din casă va fi transformată în birou. Sigur, poveștile abundă cu atreprenori de succes care își încep afacerile la domiciliu pe masa din bucătărie sau în garaj. Totuși, aceste locuri din casă nu sunt neaparat ideale. Masa din bucătărie este folosită, în general, pentru a mânca și pentru a găti, ceea ce înseamnă că în mod constant va trebui să vă „împachetați” biroul. În mod ideal, doriți un loc din casă unde nu puteți fi distras. Mai apoi, trebuie să ofere suficient spațiu pentru a putea lucra și pentru a avea toate lucrurile la îndemână. Cu siguranță, nu doriți să vă părăsiți biroul pentru a găsi un dosar. Spațiul de birou ar trebui să poată să găzduiască tot ceea ce aveți nevoie pentru a lucra de acasă sau pentru a vă conduce propria afacere.

Urmează apoi pregătirea spațiului de birou, moment când trebuie să puneți la punct toate necesitățile, cum ar fi mobilier, iluminat, aranjarea și montarea mobilierului, precum și a echipamentelor. Dacă este posibil, eliminați orice piesă de mobilier sau plante din încăperea unde vă veți amenaja biroul. Dacă este necesară o remodelare pentru a vă amenaja zona de lucru de acasă, următorul pas poate consta în demolarea sau eliminarea părților nedorite, cum ar fi pereți sau rafturi care nu mai fac parte din planul de birou. Apoi, curățați temeinic și, dacă este cazul, văruiți, reparați podeaua sau tâmplăria, montați corpuri noi de iluminat și jaluzele. Fără mobilier și alte echipamente, aceste sarcini sunt mult mai ușor și rapid de finalizat.

Desigur, ideal ar fi să știți unde veți dori să montați fiecare piesă de mobilier și echipamentele și apoi să optați pentru serviciile unor firme de montaj mobilă, astfel încât să fiți siguri că dulapurile sunt fixate bine în perete, că biroul este montat corect și fiecare sertar se închide și se deschide fără probleme. Cât timp spațiul este încă gol, instalați cablurile de electricitate, telefonul, echipamentele, dulapurile, rafturile și / sau pereții despărțitori. În ceea ce privește montarea mobilierului, foarte bine ar fi să montați mai întâi piesele mari de mobilier, astfel încât să existe încă suficient spațiu pentru a le mișca. Dacă ați apelat la serviciile unor firme de montaj mobilă, pe măsură ce vă montează piesele de mobiler, curățați-le de praf și lustruiți-le, mai ales părțile din spate sau rafturile de deasupra care nu sunt foarte accesibile.

Urmează apoi instalarea echipamentelor. Pe măsură ce instalați fiecare aparat, fie el imprimantă, calculator sau proiector, verificați dacă este necesar să fie curățat și asigurați-vă că toate cablurile sunt suficient de lungi pentru a ajunge la prizele de alimentare. Înainte de a conecta toate echipamentele, uitați-vă de jur-împrejur și vedeți dacă sunteți mulțumiți de cum arată și de cum vă puteți mișca. Stați pe scaunul de birou și observați dacă nu cumva ecranul calculatorului este scăldat în prea multă lumină sau dacă întreg spațiul nu primește suficientă lumină.

Organizați apoi articolele mici, cum ar fi lămpi de birou, cutii și articole de birou. Montați table sau alte obiecte de birotică și papetărie. Nu uitați nici de accesoriile de care aveți nevoie pentru a fi productiv și organizat. De asemenea, puteți decora spațiul de birou cu unele obiecte care vă calmează, vă inspiră și vă motivează, cum ar fi poze de familie, tablouri, ba chiar și câteva plante verzi.

Biroul de acasă trebuie să fie un spațiu funcțional, care să vă îmbunătățească productivitatea. Este absolut necesar ca accesul la fișiere și consumabile să fie cât mai facil, astfel încât să petreceți timpul muncind, nu aranjând tot felul de lucruri. În cele din urmă, conectați și testați toate echipamentele pentru a vă asigura că totul funcționează corect, că toate cablurile sunt suficient de lungi și că nu ați supraîncărcat niciun circuit.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *