Cum poți crește valoarea afacerii tale înainte de a o scoate la vânzare?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Din cine știe ce motive, poate doriți să vă scoateți afacerea la vânzare pe piața de afaceri, însă este absolut necesar să vă asigurați că este totuși o afacere valoroasă și atrăgătoare, cu nenumărate puncte forte. Foarte puțini sunt cei care ar aprecia o afacere la care mai au foarte mult de lucrat sau pe care ar trebui să o reclădească de la zero.

Dacă știți care ar putea fi potențialul profit și dacă deja ați făcut tot posibilul pentru a reduce cheltuielile, în continuare mai există și alte modalități prin care puteți spori valoarea afacerii. Iată doar câțiva pași pe care îi puteți urma pentru a crește valoarea afacerii, astfel încât să nu întâmpinați probleme la vânzare:

Lucrați la îmbunătățirea profitului. Chiar dacă urmează să o vindeți, nu permiteți afacerii să stagneze. Dimpotrivă, înainte de a vă pune afacerea la vânzare, încercați să sporiți profitul sau șansele de profit. Asta este ceea ce s-ar numi „planificarea ieșirii”, așa că tot sunt necesare anumite eforturi chiar dacă doriți să vă retrageți. Dacă nu mai reușiți să înregistrați profit, va fi necesar să lucrați pentru a menține soldul negativ cât mai scăzut. Există multe modalități de a crește marjele de profit – de exemplu, puteți crește prețurile, puteți să vă extindeți serviciile, puteți aplica programe de reduceri, puteți reduce și mai mult cheltuielile sau puteți să încercați să schimbați costul fix în funcție de comisioane. De asemenea, puteți renegocia procentele angajaților, precum și condițiile distribuitorilor. În momentul vânzării afacerii, veți negocia mai ușor dacă profitul și pierderile vor fi bine gestionate.

Creați un plan strategic de afaceri. Orice afacere bună are în spate un plan în vigoare. Poate că veți considera acum că este inutil să concepeți un plan de afaceri din moment ce intenționați să vindeți afacerea. Totuși, un plan bun de afaceri va ajuta potențialii cumpărători să obțină o imagine de ansamblu asupra afacerii, profitului și pierderilor și veți reuși astfel să vă vindeți afacerea în termeni favorabili. În cadrul planului de afaceri, poate veți dori să le arătați potențialilor cumpărători cum pot profita în urma configurației actuale a afacerii sau cum își pot extinde gama de produse și servicii diferite sau cum pot dezvolta și mai mult afacerea prin extindere geografică. De asemenea, puteți pune accentul asupra eventualelor proiecte financiare și cerințe de finanțare. Cu alte cuvinte, trebuie doar să arătați că există potențial de creștere și reinvestire, încurajând astfel cumpărătorii să aprecieze valoarea afacerii.

Investiți în mentenanța echipamentelor și utilajelor sau cumpărați o linie nouă de echipamente. Dacă afacerea pe care urmează să o vindeți are la bază echipamente și utilaje, trebuie să vă asigurați că acestea se află în stare foarte bună de funcționare și, eventual, solicitați un serviciu de întreținere și mentenanță. În schimb, dacă nu ați mai investit de foarte mult timp în propria afacere, acum este timpul să investiți în echipamente și utilaje, având siguranța că în urma vânzării, vă veți recupera sumele investite. Sunt deosebit de importante echipamentele și utilajele care stau la baza unei afaceri, iar potențialii cumpărători vor aprecia o afacere care a pus calitatea pe primul loc. Vivitrust alimentează afacerile din sectorul alimentar sau hotelier cu echipamente și utilaje profesionale, completate de consultanță și implementare, asistență la montare, garanție și post-garanție cu piese de schimb originale, acestea toate fiind avantaje de mare interes pentru potențialii cumpărători.

Asigurați-vă că angajații-cheie rămân pe posturile lor. Dacă afacerea are la bază o echipă de angajați, trebuie să încercați să îi mențineți măcar pe cei mai buni membri ai personalului. Desigur, vânzarea afacerii reprezintă o perioadă dificilă pentru angajați. Cei mai mulți se vor îngrijora că își vor pierde locul de muncă, așa că vor începe imediat să își caute altceva. Totuși, dacă veți reuși să îi țineți pe posturile lor pe cei mai buni membri ai personalului, asta înseamnă că veți vinde o afacere cu o echipă deja consolidată. Următorii proprietari ai afacerii vor fi înclinați să vă aprecieze mai mult afacerea, deoarece știu că nu va fi necesar să cheltuiască bani suplimentari pentru recrutare, iar afacerea poate funcționa ca înainte, cel puțin o bucată de vreme.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *