4 moduri de a vă menține performanțele atunci când lucrați de acasă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Posibilitatea de a lucra de oriunde naște foarte multe oportunități avantajoase atât pentru angajați, cât și pentru companii. De fapt, a lucra remote poate revitaliza modul în care operează o companie, mai ales dacă se bazează pe o forță de muncă mai eficientă și mai energizată. Totuși, trebuie menționat faptul că productivitatea este observabilă doar atunci când echipa de angajați se simte confortabil în mediul său de lucru.

Ultimele sondaje au scos la iveală faptul că 78% dintre persoanele care lucrează în sistem remote, muncesc din confortul propriei lor case. Prin urmare, sunt necesare anumite practici pentru ca munca de acasă să dea roade. Sigur, toată lumea are anumite cerințe, căci nu suntem la fel. Există, însă, câteva elemente-cheie de design care încurajează inspirația și sporesc implicarea echipei.

Maximizați confortul pentru a optimiza productivitatea. Modul de poziționare a biroului, a scaunului și a echipamentelor electronice poate avea un impact major asupra modului de lucru. Într-un mediu de birou tradițional, personalizarea aspectului spațiului de lucru nu este întotdeauna ușoară. De fapt, potrivit unor sondaje, 20% dintre cei care lucrează în medii de lucru tradiționale au considerat că tocmai spațiul de muncă i-a împiedicat să își ducă la capăt sarcinile. Mobilierul la modă poate fi important, dar este esențial un design ergonomic. Atunci când echipa de angajați lucrează de acasă, este de datoria companiei să se asigure că oferă resursele potrivite, inclusiv piese de mobilier, echipamente electronice, dispozitive, consumabile de birou, toner pentru imprimantă, abonament Internet și pachete de servicii. Sunt foarte necesare și recomandările privind cele mai bune moduri de a poziționa dispozitivele și piesele de mobilier, căci până la urmă sunt puse în joc sănătatea, starea de bine și performanțele angajatului.

Acordați atenție iluminării. Atunci când lucrăm într-un spațiu cu vizibilitate redusă, putem acuza probleme de vedere, epuizare și iritabilitate. Potrivit unui studiu, iluminarea slabă poate duce chiar la depresie. Iată că tipul de iluminare poate afecta atât performanța echipei, dar totodată îi împiedică pe angajați să se bucure de viață în afara serviciului. Același studiu a descoperit că persoanele care lucrează la 3-4 metri de o fereastră au raportat o scădere cu 84% a tensiunii oculare, a durerilor de cap și a simptomelor de vedere încețoșate. Cei care nu beneficiază de o sursă de lumină naturală, ar trebui să ia în considerare becurile albe care imită lumina naturală.

Faceți ordine în spațiul de lucru. Din nou, studiile ne sar în ajutor și ne arată faptul că dezordinea limitează capacitatea creierului de a procesa informații. Pentru a evita stresul de a căuta în permanență documente, acte și tot felul de accesorii de care avem nevoie în rutina zilnică de servici, este indicat să eliminăm toate obiectele inutile din spațiul de lucru. Înconjurați de documente, de tot felul de dosare și de căni cu cafea pe jumătate băute nu face nimic altceva decât să ne stoarcă de energie. În calitate de șef de echipă, puteți sugera echipei de angajați cele mai bune practici. Luați în considerare crearea unui spațiu digital dedicat schimbului de sfaturi și fotografii cu privire la modul de amenajare a unui birou de acasă.

Relaxarea este și ea importantă, iar 74% dintre angajații care lucrează de acasă simt că nu au un loc al lor unde să se relaxeze în timpul programului de muncă. Lucrând de acasă, ne putem personaliza spațiul în funcție de propriile cerințe. Esențial este să existe o diviziune clară între spațiul de lucru și spațiul de relaxare. Această diviziune sporește eficiența în spațiul de lucru, dar crește și mulțumirea în afara programului de muncă.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *